onsdag 21 januari 2009

Snart går flyttlasset!

Ja, snart går flyttlasset! Känns lite konstigt men samtidigt kul för då får vi verkligen större plats! Jag vet att jag kommer att sakna Västerås jättemycket! Jag får trösta mig att det inte är så jättelångt in till stan i alla fall. Vi har bara en bil för tillfället, men vi kommer att köpa en till bil inom kort, då blir det lättare att komma in till V-ås! Hurra!!

Igår var jag och Erik nere på stan. Vi träffade Therese på stan och vi gick runt lite i affärerna. Jag kikade på vigselringen igen :-) och sedan under eftermiddagen så var vi och fikade med de andra tjejerna från bröllopstorget. Jättetrevligt! När Erik blev trött så gick vi hemåt. Han somnade på några minuter bara. Har märkt att Erik ALLTID somnar fort när vagnen börjar rulla.

En annan sak som jag också har märkt är att Erik har blivit mer och mer "tålig" när jag är på stan och handlar, han sitter snällt i vagnen och säger inte så mycket. Har han blivit van med alla shoppingturer??! Han gillar att titta på allt och alla.

Jag och Erik har tagit massor med promenader ut till Hälla. Det är verkligen en redig promenix, men sååå skönt att gå ut dit. Det tar cirka en timme att gå dit och en timme att gå hem och sedan går man ju runt i affärer där. Så det blir ju några timmars promenad. Häromdagen när vi var ut dit så hade Lindex och Kappahl halva reapriset där, så jag fyndade både kläder till mig själv och till Erik. Christine och Elias följde också med till Hälla häromdagen så det var jättetrevligt. Christine: Vi får göra "Hälla-turen" till vår promenix! :-)

I tisdags kom jag igång med träningen i alla fall. Jag och Emma var iväg och simmade. Vi simmade i ca 60 min. Så skönt! Vi tänkte komma igång med träningen lite mer nästa vecka och då hoppas jag att det blir en tur på spinningcykeln! Det tar emot lite, för jag vet att spinning är jobbigt, men men! Det är bara att köra på! Nu vill jag ju att vågen ska peka nedåt, så nu är det massor med träning som gäller för att komma i form till bröllopet!

Erik vill stå och stå hela dagarna nu. Det klart, om man har lärt sig att stå så vill man ju öva på det hela tiden :-) jag har sett att ofta så släpper han ena handen och vill förflytta sig när han står upp. Han kommer nog att börja gå snart, kanske?! Det ser lite vingligt ut när han står där och försöker balansera och försöker komma någonstans men han är jätteduktig! Han kämpar på!

En annan sak som jag har märkt är att jag har en riktig liten retsticka till son! Hi hi. Han vill alltid ta mina glasögon eller dra i mitt hår och jag brukar säga ifrån när han gör det. När jag säger ifrån, så skrattar han bara och tycker att det är jättekul. :-) Vilken liten buskille jag har! :-)

Erik har hunnit bli 9 månader! Tänk vad tiden går fort!!

Några bilder som jag har fotat under några dagar:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar