tisdag 6 januari 2009

Ännu mera shopping!


5/1


Idag tog jag en promenad ner till centrum och fyndade ännu mer på mellandagsrean! Det blev ett par inneskor, ett par träningsskor och ett par vinterskor (äntligen kan jag slänga mina gamla och fula vinterskor! Jipiii!). Erik var hemma med sin farmor när jag var och shoppade. Jag älskar att shoppa, det märks va?!


Det är skönt att ha lite egentid också, för jag tar sådan tid på mig när jag ska gå i affärer, Erik blir toookig på mig när jag är på stan i flera timmar (när han är med mig på stan). Eriks pappa är likadan, han gillar inte heller att gå på stan i flera timmar och shoppa. Ha ha! Jag var på "vift" i några timmar och sedan kom jag hem och vi åt mat, jag och svärmor.



Äntligen har Erik börjat äta bättre! Han åt en hel portion gröt imorse *gör vågen* och även en massa mat vid lunch. Detta innbär att han är på bättringsvägen!! Skönt! Lasagne, rödspätta med potatis, köttfärssås och spagetti är favoritmaten just nu. Blomkål och västkustgrytan (från Semper) avskyr han! Han får helt enkelt kvällningar av det och vägrar att äta det. Nåja, han får bestämma själv vad han vill äta, jag vill inte tvinga i honom någon mat som han tycker är äcklig. He is the boss! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar