fredag 16 januari 2009

Funderingar om lite allt möjligt :-)

Nu var det ett tag sedan jag skrev några rader här i bloggen, så det är dags med lite uppdateringar... :-)


Jag har bestämt mig för att inte plugga något på högskolan i vår. Det kändes så himla skönt när jag hade bestämt det. Visst skulle jag behöva arbetsrätten, men jag känner att jag inte orkar plugga något nu. Jag har ju ändå pluggat i fyra år på högskolan och har en examen i beteendevetenskap, det borde väl räcka ändå??? Ja, i dagens läge så behöver man utbilda sig hela tiden känns det som. I vår ska jag fokusera på Erik, träning (jag har äntligen köpt mig ett årskort på Nautilus!!) och laga god och nyttig mat. Sedan blir det väl lite renoveringar i huset... så jag har nog mycket att göra ändå!! Jag ska söka jobb ändå, någon gång borde jag ju få ett nytt jobb. Får jag inget jobb under våren, så får jag väl plugga arbetsrätten i höst eller något. Då får man ta sig i kragen och bara göra det....


Idag har jag och Erik varit ner på stan och kollat på vigselringar. Christine och Elias följde med som sällskap. Det börjar närma sig med stormsteg till bröllopet. Jag har hittat min ring nu! Mikael får följa med någon dag och se ringen. Jag vill ha hans godkännande innan vi beställer ringen!


Jag skulle verkligen vilja planera bröllopet just nu, men jag har fått packa ner alla bröllopsgrejer i en kartong. Erik river upp allt i kartongerna nu, speciellt bröllopskartongen med alla färdiga inbjudningskort. Inte bra! Det tog så lång tid att göra alla inbjudningskort, så dem vill jag inte att Erik ska tugga på ;-). Jag har fått köra kartongen till Hallsta, hi hi. Det är några av mina vänner som gärna vill ha min gästlista (till bröllopet), ni ska få listan efter att jag har packat upp mina bröllopsgrejer :-). Idag ringde min frisör som ska fixa bruduppsättningen och vi har bokat in en tid för konsultation inför bruduppsättningen. Så nu är det fixat.... :-) Jag och min blivande man funderar på att åka på en bröllopsresa. Men jag undrar hur många dagar man kan vara ifrån en 1,5-åring? Och var kan man åka? Hm, det tåls att fundera över. Vill inte vara borta länge från Erik i så fall, men det vore skönt att åka iväg på en liten mini-tur, bara jag och mannen.


På tal om resor, så blir det förmodligen Kroatien i sommar. Jag och tjejerna! Tjoho! Ser fram emot det!!!


Häromdagen var jag och Erik hem till Christine & Elias. Här har vi en bild på sötnosarna Elias & Erik!!





Här kommer några kort på min lilla guldklimp Erik:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar