tisdag 6 januari 2009

Shopping och pyssel i huset!



3/1


Idag tog jag en promenad ner till centrum (jag promenerade själv denna gång, ville inte att Erik skulle följa med ut i denna kyla, eftersom han har varit sjuk i några dagar). När jag kom ner till centrum så mötte jag upp Elin, vi tog sällskap en stund innan hon skulle hem och sova. Väl nere på stan så fyndade jag träningskläder och träningsskor. Nu är det bara att vi sätter igång och tränar, Emma! :-) Det ska bli så kuuul att börja träna igen! Är verkligen jättepeppad nu!


Jag köpte ett armband till bröllopet också, så nu har jag fixat alla mina smycken inför den stora dagen. :-) På tal om bröllopsplaneringen, så går det framåt i alla fall. Har fortfarande lite kvar att göra på inbjudningskorten, men det går sakta men säkert framåt. Min kära vän, Mattias, ska ju hjälpa mig med våra trycksaker, så det kommer att lösa sig! Annars har vi bokat kyrka, fotograf, frisör, transport, festlokal och catering. Det finns massor att göra, men jag tror att vi har fixat det allra viktigaste just nu i alla fall. Vigselring, blommor och bröllopstårta är inte fixat ännu, men det hinner vi med! Det känns som att kyrka, festlokal, fotograf och frisör är det ALLRA viktigaste att boka i tid. Som tur är så har jag även hittat och köpt min brudklänning, det gjorde jag redan i september! Klänningen hänger i garderoben och väntar på att bli använd. Om ca sju månader så!!! Det går nog ganska fort.... hi hi!!


Under eftermiddagen så var jag i huset och grejade. Det hade hunnit blivit mörkt ute, men vi hade ganska många lampor i huset så vi klarade oss ändå. Svärfar kom också och hjälpte till med lite lister mm. Det hade snöat litegrann så det var bara att åka iväg till svärmor och låna en snöskyffel, för vi äger ju ingen skyffel ännu. Tur ändå att Mikaels föräldrar bor i närheten så kan man låna deras grejer när man behöver! Jag skottade uppfarten i alla fall och sedan gick jag in och donade i huset, för det var så himla kallt ute. – 10 grader! Huvvaligen! Erik följde förstås med till huset, men jag glömde ta med mig vagnen dit. Hur man nu kan glömma en sådan sak. Jag är nog lite smått förvirrad numer.


Erik var vaken ganska länge (vilket var bra för han hade ingenstans att sova i huset. Huset är helt tomt på möbler!) Erik ålade och krälade runt i vardagsrummet och skulle hela tiden dra i en krukväxt som stod på golvet (som de förra ägarna hade lämnat kvar). Annars var han på golvet i köket och tuggade på några träbitar. Låter inte alls så himla gott faktiskt ;-) Till slut blev Erik trött, så han fick sova i min famn i ca 30 minuter och sedan blev jag tvungen att väcka honom eftersom vi skulle åka iväg och äta middag hos svärmor.


Erik gillar verkligen att sova i min famn och det är så mysigt!! Innan han somnar brukar han tycka om att ta mina glasögon (om jag har mina glasögon på mig) eller så vill han dra i mitt hår. ... hi hi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar