tisdag 6 januari 2009

Erik har fått två tänder!!! :-)

4/1


Erik har haft feber till och från i några dagar, som mest 39,6! Sedan har han ju den eländiga hostan och har då svårt att äta och då måste jag ge någon leksak i ena handen för att sysselsätta honom med något annat under tiden han äter. Det känns som rena magin, för han äter bättre då han håller en leksak i andra handen!! Rent generellt så äter Erik väldigt dåligt nu och har gjort det snart i en vecka. När vi var till läkaren så sa han att Erik hade gått ner i vikt och förlorat vätska. Men vad ska man göra när jag/vi har svårt att ge honom vätska? Tack och lov ändå så är det bara välling eller modersmjölksersättning som fungerar nu när han är sjuk. Han ratar gröt och burkmaten. Det är ju ändå bra att han vill ha välling när han vill äta lite, för det ger ju automatiskt vätska. Jag menar, att bara ge vatten ger ju ingen näring åt honom. Jag har köpt fullkornsvälling nu också och det är väl lite mer ”matigare” än den vanliga havrevällingen.


Idag när Erik skrattade så kunde jag se två små framtänder som började komma fram i underkäken, det såg så himla gulligt ut. Om man tittar vääääldigt noga så ser man två små gaddar som sticker upp i underkäken och de är väldigt vassa!






Här har vi Erik igen, så söt och alldeles underbar!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar