fredag 9 januari 2009

Storrensning!!!

8/1

Idag har jag rensat i alla mina garderober och tvättat massor, annars har det har varit lugna gatan här idag...

Jag ska skicka iväg massor med kläder till Uff. Så länge kläderna är hela och rena så måste det ju vara okej :-). Känns skönt att jag åtminstone kan sortera ut kläder som är för smått, för stort eller för omodernt. Jag har ju svårt för att slänga saker, det känns väl bekant? :-) Jag och Erik har varit uppe i vindsförrådet och källarförrådet och hämtat massor med kläder. Erik satt i bärselen hela tiden och han tyckte att det var jätteskoj att följa med! Det blev tungt att bära allt till lägenheten och dessutom bära på Erik (han väger ju ca 8 kilo nu). Jag behöver snart inte gå på något gym ;-)

Erik är ju sååå nyfiken på vad jag packar ner i kartongerna (inför flytten). Jag packar ner i Bauhaus-kartonger & banankartonger och Erik river upp allt igen. Han ställer sig på knä och sedan reser han sig upp och rotar hej vilt. Allt möjligt ur lådorna kan hamna på golvet *fniss*. Det klart att han ska vara med och hjälpa sin mamma så att det går "rätt" till ;-)


Idag kom jag på att jag har köpt en leksak till Erik (för några månader sedan) som jag tror att han kommer att gilla nu. En leksak som ”uppmuntrar” Erik till att ställa/resa sig upp och plocka med bollar och så ska man trycka på någon knapp och då börjar leksaken blinka och låta en massa.


Han verkar gilla leksaken! :-)



Idag har jag även gett Erik smörgåsrån för första gången. :-) Han förstod inte att han skulle äta smörgåsrånen, så jag gav honom majskrokarna för dessa äter han med god aptit, för de är hans favoriter. Om jag inte skulle stoppa honom så skulle han nog kunna tugga i sig hur många som helst ;-) han är så go, min lilla guldklimp!!! :-)



1 kommentar: