söndag 18 januari 2009

Babysim & promenader!

Idag har vi varit på babysim i Kolbäck. Erik gillar verkligen att plaska i bassängen. Tyvärr är det inte så många gånger kvar på babysim, bara två gånger kvar. Nästa söndag ska Erik bli fotograferad under vattenytan. Hoppas det går bra! Han börjar bli mer och mer van att vara under vattenytan nu. I början tyckte jag att det var lite läskigt att han skulle vara under vattenytan. Jag älskar ju verkligen att vara i vattnet, så det är kul att också Erik uppskattar det! :-) Idag har vi bla kört "torpeden" så att Erik har fått känna frihet under vattnet. Den ende föräldern skjuter på Erik litegranna under vattenytan och sedan är det tänkt att Erik ska börja "simma" och komma upp till den andre föräldern. Det gick väldigt bra! Erik blev dock lite förvånad när han dök upp hos mig eller Mikael! :-) Jag tänkte åka till badet någon gång i nästa vecka med Erik. Jag har två gånger att ta igen som vi har missat.

Annars har vi varit i huset och grejat. Richard och Mikael har varit jätteduktiga! Jag och Erik har tagit en massa promender idag under tiden de har grejat i huset :-). Jag och Erik var bla till Annikki och även till Martin, Kristina, Moa och Mathias. Moa och Mathias är Eriks kusiner som är några år äldre än honom. Jag hoppas att de kommer att träffas mycket nu när vi snart blir "Hallstabor".

Något som vi ska göra nästa vecka är att packa MASSOR! Känns som vi har mycket kvar att packa ner. Jag ska väl packa, rensa och städa så mycket det bara går nu i veckan, gå till öppna förskolan på torsdag till sångstunden och hinna med att träna.... :-)

Jag, Erik, Christine och Elias tänkte gå ut till Hälla 2morrow. Jag och Erik gick dit förra veckan och då tog det ca en timme att gå dit och ca en timme att gå hem. Erik klagade inte en endaste gång! Han sov för det mesta.... :-) Han somnar så fort han är i vagnen och det är ju verkligen superduperbra!!! Jag gillar verkligen att promenixa, märks det?! :-)

Nu ska jag ta och sova, är så trött....
Ha det gott allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar