lördag 7 februari 2009

En återblick.....

Den 24/1 flyttade vi till Hallstahammar och in till vårat nya hus. Jag och Mikael vaknade av att det snöade när vi skulle flytta.... =( vem hade beställt snö just IDAG när vi skulle flytta?! Redan klockan 09 på lördagsmorgonen så kom Jan, Daniel O, Daniel R och Magdalena till lägenheten inne i stan. Det såg ut som ett bombnedslag när de kom in, grejer överallt och en liten Erik som packade upp :-) Mikael och Daniel R åkte iväg och hämtade flyttbilen som vi hade hyrt från Statiol. Det tog ett tag innan de kom tillbaka, för det var tydligen något fel på bilen. Jag och de andra fortsatte att packa lite och packa om en del (jag och Mikael hade packat för mycket i vissa kartonger). Efter ett tag så dök Mikael & Daniel R upp igen och då kom Henrik och Lena dit också. Nu fanns flyttbilen på plats så det var "bara" att börja bära ner alla möbler. Det var inte det lättaste, för det hade blivit blött och slaskigt i trappen, så man kände sig som bambi på hal is när man gick i trappen och man var livrädd för att halka. Tyvärr hade vi inte vädret med oss idag när vi flyttade, men vi fick dit alla möbler till slut. Klockan var runt 18.30 och då hade vi fått med oss alla saker & möbler från lägenheten. Det blev tre vändor med flyttbilen och en massa prylar i personbilarna när vi åkte mellan orterna. Det sista stuvades in i garaget och det fick jag och Mikael ta hand om på kvällen. TACK allihopa för hjälpen med flytten. Ni är guld värda! Utan er hade vi inte fixat detta!!

Ja, nu är man inne i huset. Det känns som ett stort palats. Så här mycket utrymme hade vi inte ens i huset där jag växte upp. Det är nog kanske lite för stort egentligen, men vi föll verkligen för det här huset med den annorlunda planlösningen. Flera har frågat efter kort på huset, det kommer :-). Nåja, nu behöver vi inte klaga längre på att vi har för lite utrymme!!

Jag saknar Västerås, fast det ska väl bli bra här i Hallstahammar också, måste ge det en chans. Jag har ju aldrig bott här.....

Har fotat lite ute i trädgården, man ser en skymt av huset :-) alltid något :-)






Här är Erik i vårat nya vardagsrum:



Några besök till huset har det blivit i alla fall. Här har vi Edvin som kom hit med sin mamma Helena häromdagen....




Här leker Erik och Edvin med dammsugaren. Väldigt intressant.... :-)




Anton och Emma har också kommit förbi och hälsat på oss :-) här kommer ett kort på sötnosarna Erik och Anton. Det skiljer bara EN dag mellan pojkarna :-)

Kortet är taget i vårat nya kök. Tyvärr ser man inte så mycket av köket...





Jag och Erik har hunnit med en tur till Fagersta. Som vanligt flänger man runt i hela Fagersta för att besöka lite folk. Det gör mig ingenting, är så kul att komma iväg lite och träffa gamla kompisar & släktingar. Hoppas de vill komma hit till Hallstahammar snart och hälsa på oss också :-)

Jag och Erik har bland annat varit till Petra och hälsat på en snabbis i hennes nya lägenhet, så då fick Erik träffa Petra, Johan (Eriks morbror) och Eriks kusiner, Liam och Theo. Tyvärr blev det inget långvarigt besök eftersom de skulle åka iväg till Göteborg. Men vi hann ses en stund i alla fall och det var väl huvudsaken. Liam och Theo verkar vara så förtjusta i Erik, det är så kul! Theo brukar gå omkring och bära på ett kort på Erik om dagarna. Hi hi, så sött! :-)

Här har vi Liam och Theo!




Jag och Erik har även hälsat på Bella, Jimmy, Vilma och Alva!





Jag och Erik hann även hälsa på Paulina, Alma och Alice i deras nya lägenhet. Paulina: Vilken fin lägenhet du har köpt! Hoppas vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar