onsdag 11 februari 2009

Sjuk.....

Jag och Erik har magsjuka, det är så jobbigt. Mikael hade det först och nu har vi fått det. Jag hatar att vara magsjuk!! Imorgon skulle jag och Erik besöka en förskola här i Hhr, men det blir ju inte av nu när vi är sjuka. Är så trist att bara vara inne och vänta ut magsjukan. Är ju van att gå ut varje dag och göra något med lille prinsen. Nåja, vi får la se när det blir bättre....

Känner att jag måste få upp gardinerna i huset. Har inte satt upp en endaste gardin ännu. Mikael har köpt gardinstänger idag, så vi ska väl försöka få upp några gardiner ikväll eller imorgon. Vill ju gärna ha lite gardiner uppsatta innan det kommer folk och hälsar på, det ser ju hemtrevligare ut. Nåja, det löser sig....

Erik kryper ordentligt nu sedan 26/1, det går riktigt fort. Nu ålar eller krälar han inte längre. Nu tar han sig fram på ett mer vettigare sätt. Han släpper också ena handen för att förflytta sig, tror att han kommer att börja gå snart. Han gillar att dra i mina byxben, hi hi. Det är lite svårt att gå någonstans då =). Erik blir 10 månader nu denna månad. Tänk, vad tiden går fort!!! Snart blir prinsen min 1 år. Då blir han stora killen!!

Häromdagen var jag och Emma iväg och tränade på gymmet. Nu har vi äntligen kommit igång med styrketräningen. Vi gick igenom ett basprogram med gyminstruktören och det är det som vi ska köra på nu när vi ska iväg och styrketräna. Efter att vi hade gått igenom alla maskiner så blev det ett pass på crosstrainern. Vilken bra träningsmaskin! Väldigt effektiv!! Hade så gärna velat åka och konditionstränat idag och kört ett pass på crosstrainern, men det går ju inte nu när man är sjuk. Det är ju tänkt att vi ska träna igen på fredag, men vi får väl se hur jag mår. Om det blir träning på fredag så blir det simning! :-)

OM jag & Erik blir bättre på lördag så är det tänkt att mina föräldrar ska komma hit till Hhr. Sedan är det även tänkt att vi ska åka in till stan och städa i lägenheten. Som det ser ut nu så ska köparen av vår lägenhet komma in tidigare i lägenheten. Hoppas att jag blir frisk tills dess, annars vet jag inte alls när vi ska hinna med att städa lägenheten.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar