onsdag 25 februari 2009

:-)

I måndags (23/2) var jag och Erik in till stan. Träffade Christine och Elias på stan så vi gick runt på stan i några timmar. Sedan träffade jag och Erik,Ulrika och tog en fika på bredbar (mitt favoritfik i stan!!). Sedan när Ulrika skulle åka iväg till Eskilstuna så var vi till Chantal´s och pratade om bröllopstårta. Mikael kom dit efter jobbet också. Nu har vi bokat bröllopstårteställningen och även bestämt fyllning i tårtan! Ska inte avslöja några detaljer här i bloggen (för då blir det ingen överraskning) men jag kan ju säga att vi får en provtårta gratis av dem i slutet av veckan. Blir att mumsa tårta i helgen. Oj oj, den blir nog jättesmaskig *vattnas i munnen* redan.

Sedan har vi slutfört lägenhetsaffären. Nu är allt klart och vi har fått pengarna. Det känns lite skumt. Plötsligt har jag så några nycklar kvar på nyckelknippan, he he! :-)

Igår (24/2) var jag och Erik till Surahammar och hälsade på Emma och Anton. De har flyttat till hus också!! De flyttade in i deras nya hus samma helg som vi flyttade in i vårat hus :-). Det var ett superfint hus!

Erik och Anton är så himla söta ihop! Erik blev förtjust i Antons gåbil, ska på jakt efter en sådan bil vid tillfälle. Här har vi ett kort på grabbarna!



När vi hade varit i Sura så åkte vi hem en vända och sedan vidare in till Västerås. Erik skulle vägas och mätas på BVC där. När jag väl var där så fick jag vänta i nästan en timme innan det var Eriks tur. Erik roade sig själv genom att krypa omkring på golvet och dra sig upp till stående och utforska allt nytt i korridoren. Det var kaos på BVC idag och det var folk överallt och när jag stod där i korridoren och väntade så fick jag syn på en lapp, som fick mig att ha lite extra tålamod, i denna stund:

Till oss alla, recept på en lyckad dag

1 kopp vänliga ord
2 rågade koppar förståelse
4 tsk tid och tålamod
1 nypa varm personlighet
1 stänk humor

Tillredning: Mät orden noga, tillsätt den rågade förståelsen av god tid och glöm ej tålamodet, blandas på elden och med den varma personligheten, men får ej koka. Håll temperaturen låg och ha alltid humor till hands. Smaksätt med livets kryddor. Serveras med individuella portioner. Garnityr: Positivt tänkande.

Erik börjar bli stora killen nu. Han väger nu 8325 g och han är 73 cm lång!! :-) Efter BVC-besöket så åkte Erik och jag ut till hälla och handlade lite (är du nöjd nu, Mattias?) :-) var in på ica maxi och handlade lite mat och fyndade även några böcker på bokrean. Suck. Skulle ju inte köpa några böcker i år. Men jag kunde inte låta bli.

Vid 17-tiden åkte vi hem till Hallsta, skulle iväg och träna med Emma på kvällen. Det blev lite styrketräning och sedan lite motionsträning på cross trainern. Jag orkade tyvärr inte ta i så mycket, men det blir bättre nästa gång! Det är inte alltid man känner sig på topp. Kändes skönt att komma iväg och träna i och med att vi båda har legat hemma i magsjuka veckan innan.

Idag har jag varit hemma och småpysslat och tagit en promenad med Fanny & Alma. Vi var ner till centrum en vända. Jag upptäckte att de har en gullig liten bokhandel här i Hallsta, vi gick dit och kollade vad som fanns där på bokrean :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar