måndag 2 mars 2009

Redan mars månad!!!!

Jag måste erkänna att jag är dålig på att uppdatera min blogg :-)

Det är redan mars månad nu, tänk vad tiden har gått fort! Snart blir Erik 1 år också :-)

I torsdags (26/2) var jag, Erik, Emma och Anton till busborgen i Västerås. Pojkarna hade jättekul där. Erik gillade bollhavet mest, tror jag! Han ville vara i bollhavet hela tiden och framför allt hålla i och suga på en grön boll. Kul att något roar honom i alla fall! :-)

Lite bilder från busborgen!

Anton!



Erik håller i den gröna bollen :-)







Jag, Emma och grabbarna åt lunch där på busborgen och efter ett par timmar där så skjutsade Emma mig och Erik till Kolbäck. Jag skulle möta upp en kompis från babysimmet där, för vi skulle gå till öppna förskolan som finns där. Ajlin och Keulan blev försenade så jag och Erik tog en promenad och kollade in omgivningarna i Kolbäck medans vi väntade på dem. När de kom till Kolbäck så gick vi till öfsk och var med på lite sång och lek. Jättekul! Ajlin tipsade mig om att man får åka gratis buss när man bor i Hallsta (det är med brukslinjen). Mycket bra! Så efter besöket på öfsk så hoppade jag och Erik på bussen från Kolbäck till Hallsta. Blir att utnyttja denna förmån ordenligt nu när jag inte har bil. Man kan åka gratis buss ända till Virsbo! Inte för att jag ska dit, men ändå, gratis är gott! :-)

Fredagen den 27/2 var mina föräldrar här. Jag och mamma sydde upp mina gardiner och symaskinen gick varm här hemma. Nu är nästan alla gardiner uppsatta! Det är bara gillestugan och vardagsrummet som inte har gardiner ännu. Har ännu inte hittat några passande gardiner. Nåväl, någon gång så! Kornischen är uppsatt i vardagsrummet i alla fall. Alltid något! :-) det börjar sakta men säkert bli hemtrevligare här hemma!!!

Lördagen den 28/2 fick vi besök från Kristoffer, Karolina och hunden, Vittra, på eftermiddagen. Jättekul! Vi bjöd dem på vår favoritgryta, nämligen portugisisk fiskgryta. Den är supergod! Sedan tittade vi på melodifestivalen och sedan blev det Guitar hero resten av kvällen. Så kul! Jag brukar aldrig spela, men nu var det suuuperkul! Tack för en trevlig kväll, vi måste ta och ses snart igen!

Kristoffer, Karolina och Vittra!



Söndag den 1/3 var det dags för babysim och lunch hos svärmor efter simmet. På eftermiddagen kom Martin, Kristina och Moa hit och hälsade på (Moa är Eriks kusin)

Moa och Erik leker i Eriks rum!





Senare på kvällen åkte jag in till stan för att ha tjejmiddag med Elin. Hon bjöd på tacos och sedan satt vi och snicksnackade i ett par timmar. Väldigt trevligt! Det var meningen att vi skulle se på film också, men jag blev så trött, så jag åkte hem runt 22-tiden. Tack för en trevlig kväll, Elin! Nästa gång tittar vi på film! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar