torsdag 12 mars 2009

Västerås!

Hej och hå!

Idag har jag och Erik varit in till Västerås och till mina gamla "hemtrakter". Under förmiddagen var vi till Öppna förskolan för att sjunga och leka. Där på öfsk träffade vi Christine och Eriks kompis, Elias. Hade verkligen sett fram emot att träffa Maria, Linus, Suzanne och Aron också (Linus och Aron är Eriks bebiskompisar), men de kunde inte komma idag. Fram mot lunch så tog jag och Erik en promenad ner till Mikaels jobb och mötte upp honom där för att ta sällskap med honom ner till centrum. Jag, Mikael och en av Mikaels arbetskompis åt på Meriot. De har verkligen god mat där!! Erik satt och vinkade till alla lunchgäster och han försökte säga hejdå så gott han kunde. :-) Vi hade inte en tanke på att lämna lunchstället när han sa "hejdå" :-). Det låter mer som "ääädå" och han brukar vinka med båda händerna. Det är så sött!

Under eftermiddagen så träffade vi Therese. Vi gick en stund på stan och sedan tog vi en fika på Bredbar i vanlig ordning. Det var kul att träffa Therese och bröllopsplanera en massa (Therese ska också gifta sig i sommar). Tack för idag bruden, det var verkligen jättetrevligt! Hoppas vi ses snart igen! :-)

Idag har jag köpt lite kläder till Erik. Har märkt att det är mycket roligare att köpa kläder till Erik än till mig själv. Jag vill ju gå ner lite i vikt innan jag köper lite nya kläder. Kanske kan det vara aktuellt om jag fortsätter vara duktig. Läs nedan!!

Idag har jag varit duktig! Stegmätaren stod på 16514 steg när jag tog av mätaren! Jihooo! Sedan har jag även varit och tränat cross training idag i 30 minuter. Det är 6000 steg bara det. Sedan blev det en cykeltur fram och tillbaka till träningen :-) men det blev ca 22514 steg idag!!! Är verkligen nöjd!

På tal om bröllopstårtan, vi har ändrat om i fyllningen och även ändrat i tårtdekorationen. Nu ska vi få en ny provtårta med våra nya önskemål. Jag kommer att rulla fram om vi fortsätter få prov-bröllops-tårtor :-)

Här har vi en trött liten gosse vid namn Erik, kortet togs häromdagen.... :-) han är verkligen mitt ALLT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar