tisdag 10 mars 2009

I fredags.....

...(6/3) var jag iväg på bröllopsutställning. Jag lämnade Erik hos svärmor och tog cykeln till Åsby. Vad jag förstod så var utställningen på Åsby. När jag väl kom dit så såg jag inte till någon bröllopsutställning, så jag frågade vad den kunde vara någonstans. Då fick jag veta att utställningen var i centrum. Så då var det bara att cykla dit. Eftersom centrum i Hallsta inte är så stor, så var det inte svårt att hitta till utställningen. Utställningen var ju inte direkt stor, ha ha! Men det var några lokala företagare som stod där vid sina montrar. Jag fick prova på gratis ansiktsmassage. Det var verkligen avkopplande!

På kvällen var det tänkt att jag och Emma skulle iväg och simma, men det blev inte så. Jag bestämde mig i stället för att förbereda lite inför lördagen, som att baka bröd. Det blev två plåtar bröd.

Lena och Erik. Erik är med och skär upp brödet som mamma Sara har bakat ;-)



På lördagen kom mina föräldrar, mormor, farmor, Johan, Petra, Liam, Theo, Henrik, Lena och Elin hit på lunch. Det var trevligt! Kändes roligt att kunna bjuda många och att alla fick plats (nu när vi äntligen har större plats här hemma). Det var ju några som inte hade sett vårat hus, så det blev husvisning efter maten. Ja, huset är stort, det är det. :-) Men vi trivs som fisken i vattnet! Nu vill man verkligen inte flytta tillbaka till lägenhet, hi hi! TACK allihopa för besöket! TACK också för alla fina inflyttningspresenter!

Mot kvällskvisten så åkte alla hem utom Henrik och Lena. De skulle sova över här. Det var verkligen jättekul att de ville sova över här! Vi tog en kvällspromenad till centrum och handlade och sedan gjorde vi varma smörgåsar! Gott!! Efter maten så spelade vi lite guitar hero :-) roligt!!!

På söndagen var det dags för babysim i vanlig ordning. Det var roligt att Henrik och Lena ville följa med till babysimmet. Lena fick vara fotograf! Här är några bilder från simmet:

Henrik och Erik!



Jag och Erik. Erik fick prova flytkuddarna idag. De var mysko, i alla fall tyckte jag och Mikael det :-)



Hela familjen :-)



Efter badet åkte vi hem och åt lunch tillsammans och senare på eftermiddagen åkte Henrik och Lena hem.

Under eftermiddagen åkte vi och hälsade på Tim och Martina. Erik fick träffa lilla mini också. Tim och Martina har köpt en liten dvärghamster. Såååå söt! Erik tyckte det var jättekul att banka på buren, vilket inte var så bra. Inte kul att skrämma den lille.

Erik och lilla mini!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar