torsdag 5 mars 2009

Trööööttt....

Godkväller!

Idag har jag, Erik, Emma och Anton varit till Eskilstuna och badat i vattenpalatset som de har där. Det var bra där, men jag saknade leksaker som Erik kunde få leka med i vattnet. Kanske är meningen att man ska ta med leksaker själva? Ingen aning. Men det var kul att komma iväg dit i alla fall. Det var ju några år sedan man badade i vattenpalatset. Det märks att Erik har blivit tung nu. Fick bära på honom + flera väskor. Det blev tungt! Tror inte jag behöver gå på något gym längre ;-). Vi badade ett tag och sedan tog vi en lunch på stan och mötte upp Emmas syster som också åt lunch tillsammans med oss. Erik och Anton ägnade sig åt att plocka med majskorn. Det blev en heeeeel del majskorn på golvet *fniss*. Det är så sött när de använder sig av pincettgreppet. När det var dags att gå vidare efter lunchen så märkte jag att Erik hade majskorn innanför sina kläder. Ha ha! Jag som trodde att han hade ätit upp dem eftersom de försvann så fort ;-). Jag fyndade lite kläder på stan till Erik, en tröja till mig och en bok om bröllop till mig själv :-).

Det var riktigt skoj att åka till Eskilstuna och handla. Jag har nog inte varit i E-tuna sedan min C-uppsats opponering!! Det var i februari 2007. Oj, vad tiden går!!! Jag gillar faktiskt Eskilstuna och jag känner till stan ganska så väl eftersom jag har pluggat där på högskolan i ett par år. Jag hoppas att det inte dröjer två år tills jag åker till E-tuna nästa gång, det är ju trots allt kul att åka och handla någon annanstans och inte bara "hemma" i Västerås. Tack, Emma och Anton, för idag!!! Alltid kul att ses!!! Nästa vecka åker vi till busborgen!!! :-)

När jag kom hem till Hallsta så var jag ner till tygaffären som finns här på orten och lämnade tillbaka ett par gardiner som jag inte skulle ha. Hade köpt dem till vardagsrummet, men det blev inte alls som jag hade tänkt mig, när jag väl satte upp gardinerna. Nu har jag inga gardiner i vardagsrummet IGEN. Däremot har Mikael och Annikki (svärmor) satt upp gardiner i gillestugan! Jättebra! :-) nu måste jag hålla ögonen öppna efter gardiner till vardagsrummet igen.....

Nu på kvällen var jag sugen på att åka iväg till gymmet och träna, men orkade inte. Jag är supertrött. Har varit uppe alldeles för länge på kvällarna. Erik vaknar ju 1-2 ggr per natt fortfarande. Jag är som en zombie på dagarna ibland. Jag känner att jag har så mycket att göra, så jag måste sitta uppe så sent för att hinna med det jag vill och måste göra. Ibland hinner jag inte med det jag vill göra heller. Så kan det vara ibland.....

Imorgon ska jag och Emma träna i alla fall. Det blir simning i vanlig ordning! Kul! Det ser jag fram emot! De har ju en bubbelpool där i simhallen, så den får man använda. Funderar på om man ska bubbla lite i poolen efter att vi har simmat. Återstår att se!!!

Imorgon ska jag och Erik till Åsby trädgård också, de har ju bröllopsutställning där. Sedan ska jag ev. träffa Angelika och hennes man också innan jag ska iväg och träna!!!

Imorgon kväll måste jag ju städa också, vi får ju gäster hit på lördag :-) och sedan ska det inhandlas mat, massor med mat.... :-) vi blir ju många på lördag!!! Sedan ska Henrik & Lena sova över här tills på söndag och sedan ska de hänga med på babysim på söndag!!! Blir kul!!!!

Ha det bra!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar