fredag 13 februari 2009

Fortfarande sjuk....

Ja, jag undrar när jag ska bli frisk? Jag är fortfarande magsjuk, Erik likaså. Usch, det är så jobbigt. Jag sover så fort Erik sover. Känner att jag inte kommer någonstans i huset. Har massor att göra, men har ingen ork :-( Mikael har i alla fall varit och köpt gardinstänger idag efter jobbet. Tur att någon är duktig här i familjen....

Imorgon får Mikael och svärmor åka in till stan och städa i lägenheten. Jag skulle hellre vilja städa i lägenheten själv, så man själv blir nöjd med städningen. Man vet ju inte hur andra städar, men förhoppningsvis så blir det ett bra resultat :-). Ska åka in och titta sedan och godkänna städningen *nojjig*.

Jag och Erik får vara hemma imorgon igen och kurera oss. Man känner sig helt isolerad från omvärlden när man har magsjuka, för det är ju ingen som vill komma hit när man är sjuk och man kan ju inte åka hem till andra och hälsa på heller.... Min svärfar har i alla fall varit och handlat åt mig, supersnällt. Är så bra när man bor på samma ort nu!!

Mikael pratade idag om att Daniel, Julie, Tim & Martina ville komma och hälsa på, men det går ju inte eftersom jag och Erik är sjuka. Trist! Önskar att vi vore friska så att man kunde få chansen att vara lite social!!!

Det blir nog inget babysim på söndag heller, Erik är jättedålig idag, så om han är bättre imorgon så lär han vara hemma på söndag ändå. Det ska ju gå minst 48 timmar från det att man är symptomfri från magsjuka (har jag hört). Är ju inget vidare om Eriks kompisar blir sjuka.... nåja, det blir lugna gatan i helgen för oss!!!

Mikael har köpt en tv-bänk idag. Nu kanske man kan få lite ordning i vardagsrummet?

Här kommer det en bild på vår nya tv-bänk som vi har placerat i vardagsrummet. Mikael köpte den på Jysk!




En bild på sjuklingen, Erik. Han är rätt snäll för att vara sjuk måste jag säga.... Här utforskar han garderoben i mitt datarum.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar