torsdag 11 februari 2010

Lovisa tre månader idag!!

... Tiden har verkligen gått fort och idag blir min lilla prinsessa tre månader!!

Lovisa i sitt babygym :-)



Erik har blivit så duktig, han hämtar kläder till Lovisa och visar vart hon ska sitta, ligga eller sova någonstans. Imorse när jag skulle klä på Lovisa för att gå till förskolan med Erik så sa Erik: "häää" och bankade på soffan & så tog han Lovisas overall och gav den till mig. Duktig storebror! Innan vi skulle gå till förskolan så stängde Erik av tv:n och alla lampor och gick och pekade på sin egen overall :-)

Efter att vi hade varit och lämnat Erik på förskolan så tog jag och Lovisa en promenad ner till Coop för att handla lite. Det var riktigt skönt med en promenad! Tyvärr så kommer jag inte ut på så många barnvagnspromenader längre. Måste skärpa mig! Erik sitter ju gärna i dubbelvagnen, men inte så långa sträckor. Dessutom är syskonvagnen ganska tung, så man går inte med den i onödan. Om vi ska ut på en promenad så får Erik dra pulkan så kan Lovisa ligga i enkelvagnen. Det går det också, men kanske inte en timmes promenad.... :-)

I måndags (9/11) kom mina arbetskamrater förbi för att kika på Lovisa och vårt hus. Det var kul att ha dem här. Lovisa fick jättefina presenter av dem & Erik fick kritor, tuschpennor och målarböcker. Erik sken upp som en sol då han såg pennorna. Han bara älskar pennor (han har tyvärr målat på tapeten i Lovisas blivande rum!) man får nog vara med honom om han ska försöka rita någonting, annars ritar han väl på alla tapeter i hela huset....

Presenterna som Lovisa fick :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar