måndag 1 februari 2010

Härligt med snö!

Idag hade vi väldigt mycket snö i Hallstahammar. Erik älskar verkligen snön! Jag & barnen har varit ute på en promenad idag. Det är alltid ett sånt "projekt" när man ska ut med barnen, Erik vägrar alltid att ha på sig vantar. Det måste man ju ha när det är vinter ute. Det tog sin lilla tid att klä på honom men till slut så kom vi iväg. Jag bestämde mig för att ta syskonvagnen. Erik brukar ju kunna sitta i den även fast den är lite trång. Men idag ville han bara ta Lovisas napp så att hon blev tvärilsk. Inte bra! Jag fick vända efter typ 100 m & sätta Erik i pulkan & lägga Lovisa i enkelvagnen. Då gick det bättre och iväg kom vi - mot pulkabacken! Erik vill så klart dra sin egen pulka. Han är så duktig!

Erik när han drar sin pulka :-)





Skidbacken i Hallstahammar. Här kan man åka nedför (slalom) och sedan finns det pulkabacken! Det som jag tycker är bra med detta ställe är att det finns en värmestuga & en eldstad! Suveränt! Är det någon som är sugen på att åka pulka eller slalom någon gång här i Hallsta, så let me know!!

När vi kom hem sedan så skulle Erik röja runt i hela köket. Han har nu kommit på hur man får upp köksluckorna! Jag hittade skålar och fat i soffan. Tänk vad porslin kan vandra långt ;-) Erik är inne i period då han hela tiden ska plocka ner saker från t.ex bokhyllor, väggar mm och även klättra upp på allt. Det blir väl så när man vill utforska världen!

Lovisa fortsätter att le jättemycket när man pratar med henne och det är så gulligt! Erik är verkligen intresserad av sin lillasyster och han håller reda på vart hon är och till och med vart hennes nappar är :-) Han kallar sin syster för Viva eller Iova. Gulligt tycker jag! Jag har försökt foto dem tillsammans, men Erik vill inte det. Han springer sin väg. Någon gång ska jag väl lyckas fota dem tillsammans kan man ju tycka! :-)

Här kommer det ett kort på lilltösen!

1 kommentar:

  1. Kul att du har börjat blogga igen!
    Vad roligt att åka pulka. Det var till den skidbacken vi var med fritids när jag jobbade i Kolbäck :) Nu kände jag igen mig när jag såg bilden.

    Håller med om att det är svårt att ta kort på båda barnen samtidigt, ha ha.

    SvaraRadera