torsdag 30 september 2010

Vilken härlig höstdag!

.... det var superkallt i morse när jag skulle gå och lämna Erik på dagis. Men sedan på dagen så blev det varmare. När jag hade lämnat av Erik på dagis så gick jag och Lovisa runt skantzen och sedan så var jag ner till byn och köpte en ny jacka på sportaffären de har där. Som vanligt är jag en velmaja som inte kan bestämma vilken storlek jag ska ha på kläder jag köper. Jag brukar oftast ligga mitt emellan två storlekar. Ska man då ta den lite större eller den lite tajtare? Kläder brukar ju bli lite större då man använder dem, i alla fall med tröjor. Nåja, jag valde den större storleken. Har provat jackan typ 100 gånger här hemma. "Fiiiin mamma" säger Erik när jag mannekängar. Det känns ju roligt att sonen tycker det :-) Jag har nu bestämt mig för att byta till den mindre storleken. Får göra det i morgon. Jag hoppas att den storleken finns kvar, det var bara en kvar idag....

I morgon förmiddag blir det en till vända runt skantzen. Får hoppas att det är lika fint väder då också!! I dag hade Erik och hans kompisar + fröknar suttit ute och ätit lunch. Det gäller att passa på när de fina höstdagarna är här!

Under eftermiddagen klippte jag Erik med hårklippningsmaskinen som jag har köpt. Det är nog första gången han satt still när jag klippte honom. Det var bra det!

En nyklippt Erik (som var svår att fota i stället!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar