måndag 27 september 2010

Trädgårdsfix mm :-)

... Idag har jag och barnen tagit det lugnt här hemma. Vi är lite smått förkylda, jag och barnen. Jag hoppas att det inte blir värre, jag vill ju åka iväg och simma på tisdag. Vi får se hur det blir!

Igår, söndag, så beskar vi vårt äppelträd och våra två plommonträd, gjorde äppelpaj igen :-) och jag och Erik tog en cykeltur under eftermiddagen. Vi har perfekta äppelmosäpplen, jättekul! Stora röda äpplen. Tyvärr är de lite syrliga så de är inte så goda ätäpplen, men supergoda till paj OCH äppelmos tydligen! Vi har även andra äpplen i trädet, blandad sort... gula mindre äpplen och de är sötare och goda som ätäpplen.

Erik skulle testa och äta "pläpple" som han kallar äpplen för. När han skulle äta de röda äpplena säger han rent spontant: "blä" och när han skulle äta de gula äpplena så utbrister han: "mmmmmm". Nu vet man vilken äppelsort han föredrar! :-) Mikael gjorde en jättegod paj igår och vi åt och åt, mumma kardemumma!

IDAG på posten kom vår efterlängtade fotobok, de som vill se fotoboken (bilder från vårt bröllop), får säga till så visar jag gärna korten!

2 kommentarer:

  1. Jag vill absolut se korten! Vad kul med fotobok!
    Hi hi, vad söt Erik är. Han vet vad han tycker om =)

    SvaraRadera
  2. Japp, du ska få se korten :-)

    Ja, Erik vet vad han vill :-)

    SvaraRadera