söndag 11 juli 2010

Lovisa 8 månader!

Idag blir min prinsessa 8 månader. Tiden har gått väldigt fort!!



Lovisa har alltid varit lite kräsen på mat, men idag testade jag en ny matburk. Pasta med ostsås, broccoli och gräslök var nog gott för hon åt upp nästan allt! Duktig tjej!



Erik har lärt sig ordet gaffel nu. När vi skulle äta lunch så sa han: "Faffel, mamma". Jag hade glömt att ta fram en gaffel åt honom. Det är bra att Erik håller koll! Nu pratar Erik mer och mer, det är så häftigt att följa hans framsteg. Det kommer nya ord varje dag och han sätter ihop allt fler ord till meningar. Jättekul! Erik har ett ord som han säger till många saker. "Plapplå" säger han om cykel, nyckel, äpple och byxor. Undrar vad han får detta ord ifrån?

Jag fångade ett kort på syskonen häromdagen. Det är svårt att få Erik still på kort, han har en förmåga att springa sin väg. Det här kortet blev bra, tycker jag!

Är de lika?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar