lördag 20 mars 2010

Fullt upp :-)

... Ja, idag har vi verkligen haft fullt upp! Mycket som ska planeras och fixas (för att det är ju roliga saker som händer framöver!) och så hann vi med ett födelsedagskalas hos Gabriella som blev 15 år!!

Jag var en sväng till Emma idag också, vi åkte till Ramnäs och kollade på klädbytardagen som de hade där i en skola. Fyndade ett par leksaker till Erik. Han kommer att bli överlycklig då han ser leksakerna imorgon när han kommer hem igen (han är hos sin mormor och morfar i Fagersta just nu).

Nu är det en vecka sedan Lovisa döptes (den 13 mars). Det var ett jättefint dop i min favoritkyrka :-). Allt blev lyckat tycker jag. Trevligt med lite sång i kyrkan & prästen var jättetrevlig! Lovisa skötte sig mycket bra. Hon var vaken i alla fall och skrek ingenting. Trodde att hon skulle somna under dopcermonin, för att hon var supertrött, men hon lyckades hålla sig vaken! Men det var väl för att det var något spännande som hände just då :-). Erik var verkligen jätteduktig också, han satt och lekte med en kulram som prästen hade gett till honom :-) Klänningen som Lovisa hade på sig var över 102 år gammal. Den är verkligen supervacker. Erik döptes föresten i den också för ca två år sedan. Jag undrar om den verkligen kommer att hålla länge till? Det är i alla fall jättemånga barn som har blivit döpta i den.

Bjudningen efteråt blev också väldigt lyckat! Vi hade hyrt ett kafé, där vi bjöd gästerna på smörgåstårta. Jag, min mamma, pappa och min svärmor hade varit duktiga att fixa smörgåstårtorna alldeles själva. De blev supergoda! Vi hann baka lite också... =)

Här kommer två kort på smörgåstårtorna som vi gjorde (om det är någon som vill ha receptet på dem, så hör av er, så ska jag skriva ner det på datorn!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar